Як зареєструвати квартиру

Щоб законно розпоряджатися квартирою громадянам України потрібно пройти процедуру державної реєстрації. Це продиктовано 182 статтею, прописаною в цивільному кодексі. Починаючи з 2016 року майнові права на нерухомість реєструються в єдиному реєстрі. З моменту затвердження закону Верховною радою власникам житла більше не видаються письмові свідчення на фірмовому бланку. Право розпоряджатися квартирою підтверджується випискою або реєстраційним номером. При цьому інформація з електронного реєстру є загальнодоступною.

Необхідність оформлення прав власності на житло

Відповідно до чинного житлового кодексу операції з нерухомим майном після 2016 року автоматично реєструються в реєстрі. В інших ситуаціях про оформлення прав власності повинен потурбуватися власник.

Серед поширених випадків необхідності реєстрації варто виділити:

  • Покупку первинної квартири в новобудові.
  • Приватизацію будь-якого виду нерухомого майна, в тому числі державного і комунального.
  • Після реконструкції житлового об'єкта або переведення нерухомості з житлової в нежитлову і в зворотному порядку.
  • Повторна реєстрація житлоплощі, оформленої до січня 2016 року. Дана процедура не є обов'язковою. Формування розділів в електронному реєстрі буде виконано автоматично при черговій зміні власника нерухомості.

Якщо вам цікаво, як реєструється квартира за новими правилами, то актуальну інформацію можна знайти на DOM.RIA. Тут же доступна величезна база перевіреної нерухомості як первинної, так і вторинної. Такі квартири особисто відвідував інспектор, який вивчив документи і сфотографував приміщення камерою з круговим оглядом. DOM.RIA по праву є №1, так як надає українцям тільки свіжу і достовірну інформацію.

Особливості оформлення квартир в новобудовах

Придбання квартири у забудовників - найбільш популярна угода серед українців. Тому для новоселів актуальна проблема реєстрації прав власності на первинну нерухомість. Нові правила оформлення майнових прав на житлову площу в новобудовах регламентовані законом держреєстрації житлових і нежитлових об'єктів. Виходячи з чинного українського законодавства процедура реєстрації житла має на увазі:

  • Оформлення заяви з подальшою подачею в нотаріальну контору або центр надання послуг населенню. До заяви додається пакет необхідних документів. Вона обов'язково реєструється в базі заявників після чого документація сканується для створення електронних копій.
  • Оплата адміністративних зборів за процедуру реєстрації, розмір якої залежить від часу виконання заявки.
  • Формування паперової або електронної виписки з держреєстру майнових прав на вимогу власника нерухомості.
  • Пакет документів подається в електронному або паперовому вигляді по перевагах власника житла. За правдивість інформації на електронному носії з відсканованими документами відповідає особа, що займається перенесенням даних на флеш-карту або диск.

Для всіх українських регіонів встановлена ​​єдина норма адміністративних зборів за реєстрацію квартири. У процентному співвідношенні до розміру мінімальної зарплати вона становить:

  • 10% якщо реєстраційна процедура виконується за стандартним порядком протягом 5 днів;
  • 100% у випадку з дводенним оформленням документів;
  • 200% при одноденній реєстрації нерухомості;
  • 500% в терміновому порядку протягом 2 годин.

Пакет необхідної документації

Кабінет міністрів України в своїй постанові затвердив необхідний список документів для офіційної реєстрації майнових прав на житлову нерухомість. Він залежить від причини реєстрації об'єкта в електронному державному реєстрі.

Щоб офіційно зареєструвати житлову площу в новобудові заявник повинен мати при собі паспорт, ідентифікаційний код і паперу з наступного переліку:

  • Технічна документація на реєстрований об'єкт.
  • Заява, що підтверджує розподіл часток між інвесторами в новобудову.
  • Виписка про присвоєння житловому будівництву поштової адреси.
  • Документ, що підтверджує угоду між забудовником і власником нерухомості.
  • Експертний висновок, що підтверджує здачу об'єкта в експлуатацію після прийому державною комісією.
  • Заява встановленого зразка про початок процедури реєстрації від власника квартири.

Для отримання майнових прав на житлову площу після реконструктивних робіт і перепланування будуть потрібні додаткові документи. Обов'язкова наявність акта, що підтверджує виникнення прав власності до реконструкції, а також декларації або сертифіката прийому переробленого об'єкта в експлуатацію.

Comments