Яка ситуація із кінематографом у Дніпрі в умовах воєнного стану?

Не тільки Дніпровський кінематограф, а й усієї країни – в умовах повномасштабного вторгнення на території України, цей напрямок змінив свій розвиток у негативну сторону. Про те, як змінився кінематограф нашого міста розповіла Катерина Стрельченко – українська режисерка та продюсерка із Дніпра. Далі на dnepr-trend.

Як змінювався Дніпровський кінематограф останнім часом?

Ще із періоду тотального локдауну під час пандемії коронавірусу почались зміни у розвитку міського кіна – так, ще на той момент була зачинена чимала кількість кінотеатрів, і це певно не найкращим чином вплинуло на розвиток не тільки міського кінематографу, а й усієї країни. Протяжні роки карантину через COVID-19 додали нові умови для зйомок нових матеріалів та їхня відповідна прем’єра на екранах.

Великі зміни у кіно нашого регіону принесла і повномасштабна війна – через агресію російської федерації та її ракетні обстріли, руйнуються й звичайні громадські кінотеатри, в яких могла йти прем’єра нового вітчизняного кіно. Тим не менше, все ж кінематографія міста не покладає спроб відновити цей культурний напрямок – хоча фінансування або гаранти від Українського культурного фонду чи Держкіно у нинішніх умовах не отримати, іноді надходять закордонні гаранти, завдяки яким розкриваються деякі проблеми сьогодення в Україні.

Джерело фото: https://poglyad.tv/

В пріоритеті зйомок залишаються всі стрічки, які пов’язані з війною в Україні. Зараз Дніпровський кінематограф знімає стрічки і про кохання під час війни, і про зруйновані будинки людей, які залишились без даху над головою і були вимушені покидати рідну країну, направляючись за-кордон тощо. 

Нині кінематограф нашого міста спеціалізується на зйомках саме періодів війни, адже всі ми зараз переживаємо цей період нашого життя. Найголовніші проблеми, які порушують дніпровські режисери у своїх фільмах – це проблеми окупованих територій, на яких окупанти жорстоко катують людей, а іноді навіть вбиваючи безвинне громадське населення, а також полонених – їхнє життя у неволі, посилаючись на події Азовсталі в Маріуполі, що в Донецькій області.

Яке буде майбутнє у кінематографії Дніпра?

У післявоєнний час, коли обстріли вщухнуть, а російські війська покинуть територію України, повинна не лише стабілізуватись ситуація із кінематографією, а й покращитись, на думку Катерини Стрельченко. Із достатнім рівнем фінансування дніпровського кіно від міської влади, буде збільшуватись кількість вітчизняних кіно, в яких буде розповідатись про українських героїв, які наближали нашу країну до перемоги. 

Насамперед кінематографія Дніпра буде безумовно розповідати і про дніпровських героїв – письменників із Дніпра, військових, режисерів, волонтерів тощо. Розвиватиметься й іноземна допомога – інвестиції від іноземних режисерів дозволять дніпровським режисерам об’єднатися та розповідати нашому народові про видатних людей нашої української історії. Разом із матеріалами історії, документальними фільмами буде освітлюватися вплив конкретних людей на майбутнє України. 

Comments

.,.,.,.