Віртуалізація життя суспільства з кожним роком набирає обертів, а сфера послуг тим часом все глибше занурюється в інтернет. Так, пошук і купівля б/у автомобілів на електронних майданчиках вже стали нормою. Безумовно, це зручно ось тільки залишається проблема, як знайти потрібне серед тисяч оголошень про продаж, пише dnepr-trend.in.ua.
Поговоримо сьогодні про правила грамотного серфінгу по сайтах, на яких продають старі авто.
Визначаємося з метою пошуку
Як кажуть, сім разів відміряй, тому перш ніж почнете віртуальні пошуки автомобіля, як слід підготуйтесь до заходу. І почніть з питання, скільки ви готові витратити на авто та яким ви собі його уявляєте. При цьому бажано, щоб у вашої “мрії” було максимум конкретних деталей — це істотно звузить коло пошуку та спростить завдання.
Порада: від уже відкладеної на купівлю авто суми, “відніміть” 10%. Ці гроші ви потім витратите на ремонт, заміну технічних рідин, фільтрів, колодок та інше. Робити це все одно доведеться, тому, чим раніше, тим краще.
Ще один обов’язковий пункт, який варто внести в план — який автомобіль купити: престижний, але бувалий, або простіший, але з невеликим пробігом. В одному випадку, ви купуєте статус, а разом з ним купу технічних і фінансових проблем, в іншому, надійність, але при цьому забуваєте про амбіції й престиж. Вирішувати вам.
Шукаємо продавця
На сьогодні на авторинку старих авто є 3 групи продавців. Це приватні особи, спекулянти-перекупники та офіційні дилери, які працюють на майданчиках Trade in. З ким працювати, а від чиїх послуг краще відразу відмовитися?
Скажімо так, якщо ви неспеціаліст і у вас немає знайомого експерта по б/у автомобілям, купівля машини у приватника буде сильно нагадувати лотерею з її “пощастить-не пощастить”. Тут вкрай важливо вміти ставити правильні технічні питання та бути хорошим психологом, щоб бачити на якому питанні продавець розгубиться та “попливе”.
Щиро радимо, без таких навичок або професійної допомоги з боку, з приватниками не зв’язуватися, пошкодуєте.
Що стосується перекупників, які торгують сьогодні на майданчиках відомих шоу-румів — то це ті ж бариги з авторинків, що легалізувалися в інтернеті. А привела їх до цього жорстка конкуренція з боку офіційних дилерів. У підсумку “бізнесменам” довелося грати за новими правилами — співпрацювати з банками та страховими компаніями, втім, їх методи залишилися колишніми, з лихих 90-х.
Але головне тут не це, а те, що вони можуть вам запропонувати. Сьогодні у цих продавців в основному автомобілі, забраковані дилерами. Тому, зв’язавшись з перекупником, ви сильно ризикуєте купити — авто після серйозної аварії, з “накрученим” пробігом, під заставою та з іншими проблемами. А якщо й бувають тут пристойні авто, їх знову-таки потрібно визначити, що непросто, з урахуванням здібностей бариг в психології, які знають, як і коли “грузити” клієнта.
Ну і останній варіант — майданчики Trade in. Скажемо відразу, на сьогодні це найбезпечніший і цивілізований спосіб купівлі-продажу вживаного автомобіля в інтернеті. По-перше, тому що дилерам не потрібні проблеми, по-друге, всі машини тут проходять юридичну та технічну перевірку.
При цьому якщо в плані законності автомобіля можна бути впевненим на всі 100%, то щодо технічного стану транспортних засобів краще позбутися ілюзій заздалегідь і зрозуміти, що дилери не ремонтують автомобілі, тому й тут мотлоху досить. Однак перевага Trade in в тому, що продавець відкрито розповість про проблеми автомобіля: який стан і скільки коштуватиме ремонт — система працює за принципом конвеєра та отримує прибуток від бренду з обороту. Що, до речі, дає ще один плюс — ціни на майданчиках Trade in найбільш доступні для автолюбителів.
Висновок: на сайті оголошень починайте пошук з сортування по офіційних дилерах. Особливу увагу приділяйте позначці: “Перевірений продавець” — це додаткова гарантія якості послуг.
Крім того, в оголошеннях звертайте увагу на кількість господарів і оригінал ПТЗ. Якщо замість оригіналу представлена копія, швидше за все, в документі закінчилося місце й це стосовно “нового” автомобілю вже наводить на роздуми.
Звертаємо увагу на ціну і пробіг
Ви здивуєтеся, але найдругорядніший критерій в оголошенні про продаж автомобіля на електронних майданчиках — це ціна, що показує в основному амбіції сторони, що продає. Саме тому задавати параметри цін для сортування потрібно у діапазоні 10% -15%, в ту й в іншу сторону, відповідно до наявної суми. Виходить така собі середня вибірка, куди не потраплять занадто дешеві та дуже дорогі варіанти. При цьому верхня планка зачепить цікаві оголошення, які трохи перевищують ваші можливості, що дає можливість поторгуватися та збити ціну до потрібної. Якщо ж ви вкажете тільки наявну суму, то ризикуєте не побачити цікаві пропозиції.
Другий важливий критерій пошуку — параметри пробігу. Пам’ятайте, що “червона” лінія, яку автомобіль не повинен перетинати — 100-120 тис. км. Саме на цьому рубежі приходять в непридатність основні вузли та деталі транспортного засобу. А їх заміна, з урахуванням того, що ваша майбутня машина — іномарка, влетить вам у копієчку.
Висновок: при пошуку варіантів ставте позначку “пробіг до 100 тис.” і з більшою часткою ймовірності на такому автомобілі ви проїздите рік, змінивши тільки масло та фільтри.
Порада: Щоб не потрапити на авто з накрученим пробігом, уникайте популярних у таксистів автомобілів. Зокрема, це Kia Rio, Hyundai Solaris, Skoda Octavia, Toyota Camry.
Звертайте також увагу на фотографії, їх якість і кількість. Якщо продавцеві нема чого приховувати, фото буде багато й всі чіткі. Каламутні, нічні та обрізані знімки – геть і продовжуйте пошук в іншому місці.
До речі, зверніть увагу, на сайтах оголошень є перевірка історії продажів. Ця опція платна, але вона того варта. За результатами перевірки можуть спливти цікаві факти про пробіг або ДТП, про який писали колишні власники. Така інформація ніколи не буває зайвою.